Du kan også vælge at lytte til afsnittet, blot følg linket efter behov ⬇️
![](https://static.wixstatic.com/media/c854cf_0dad5ac0a24f41458589c27ae540695b~mv2.png/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/c854cf_0dad5ac0a24f41458589c27ae540695b~mv2.png)
Lad os samme kigge ind i spåkuglen, og se hvad der sker i 2025 på Instagram. Jeg giver dig her mine 5 bedste bud på nye ting vi kommer til at møde, - og gamle ting der forandre sig, som du skal huske i din strategi. 🔮
Lad mig komme til sagen 👇🏻
Karruselopslag tager fart 🎠
Først og fremmest, lad os tale om karruselopslag. De er ikke bare på vej ind, de stormer ind med fuld fart! Med de nye opdateringer ser vi, at Instagram virkelig satser på denne funktion. Det er som om platformen har opdaget vores forkærlighed for at swipe og tænkt: "Lad os give folk mulighed for at udforske mere indhold på én gang!" Så forbered jer på at se flere opslag, der inviterer jer til at dykke dybere ind i historier og information.
Visnings-TIDEN, behøver jeg at sige mere 🎥
Visningstid er blevet en afgørende faktor i Instagrams algoritme og er nu en vigtig parameter, man kan måle på platformen. Her er nogle key points om visningstid på Instagram:
Jo længere tid folk bruger på at se dine Reels, desto større chance er der for, at dit indhold bliver vist til flere mennesker.
I Reels-indblikket kan du nu se den samlede visningstid og den gennemsnitlige visningstid for dine videoer.
Instagram fokuserer nu på "Views/visninger" på alle dine opslag, reels og stories.
Visninger måler antallet af gange, dit indhold bliver set. Hvis én person ser dit indhold tre gange, tæller det som tre visninger.
Denne ændring i algoritmen betyder, at du sandsynligvis vil se en stigning i dine visninger på både billeder og karruseller. Det er derfor vigtigt at fokusere på at skabe indhold, der holder folks opmærksomhed i længere tid.
Instagram bliver den nye "venskabs-app" 👥
Forestil jer Instagram som en platform, der pludselig beslutter sig for at sætte relationer i højsædet. Delinger, stories og andre måder at vise venskaber på bliver vigtigere end nogensinde. Det er som om Instagram har indset værdien af ægte forbindelser og tænkt: "Lad os styrke de menneskelige bånd!" Så forbered jer på at se flere funktioner, der fremhæver og fejrer venskaber og fællesskaber.
AI bliver en integreret del af oplevelsen 🤖
AI-drevne værktøjer kommer til at spille en større rolle, men med et løfte om mere gennemsigtighed. Det er lidt som at have en intelligent assistent, der både kan hjælpe dig med at skabe fantastisk indhold OG forklare, hvordan det gør det. Vi kan måske endda forvente at se "AI-assisteret"-mærkater på indhold. Det åbner op for spændende muligheder, men rejser også vigtige spørgsmål om autenticitet og kreativitet.
Mere salgstilgange 🛍️
Jeg tror vi bevæger os væk fra de simple "Kommenter 'bip' hvis du vil have mere information om!"-opslag. Mest af alt, fordi jeg tror flere og flere er kørt træt i det, og det ikke har samme effekt som før… Derfor skal du (og jeg) tænke i nye metoder til at sælge. Jeg har allerede udviklet min 2steps-model videre, og du vil også som kursist på Instagramforløbet få mine nyeste måder at skabe naturlige salg på.
HUSK TIL SIDST, dette er mine forudsigelser. Men du kan eventuel høre afsnittet for 2024, og se hvor meget der holder stik 😉 Og er du intresseret i at udvikle din Instagram? Så husk at du kan booke en uforpligtende samtale med mig, hvor jeg giver min vurdering på den strategi, jeg ville anbefale specifikt til din profil eller virksomhed. Det er en fantastisk mulighed for at få indsigt i, hvordan I kan positionere jer bedst muligt på Instagram i 2025 og fremover.
Book din uforpligtende samtale nu ved at skrive til mig på Instagram (@somelaerkejuhl) eller besøge min hjemmeside (somelaerkejuhl.dk). Sammen kan vi sikre, at I er godt rustede til at møde morgendagens Instagram-udfordringer og -muligheder! 🌟📸
Comments